Aktuality

METRO PRO PETROHRAD

PETROHRAD (RF) - Úspěšným předáním první šestivozové soupravy metra nové generace „NěVa“, která bude vozit obyvatele Petrohradu, zakončila společnost Lokel vývoj, implementaci a testování dalšího typu nadřazeného řízení (TCMS), které vyvinula speciálně pro tento typ vozů.

Náročný zákazník vyžadoval technicky velmi vyspělé a spolehlivé produkty, a tak se Lokelu naskytla příležitost nasadit v jednom projektu téměř všechny své výrobky a technologie. Kromě vlastní vozidlové řídicí jednotky budou v petrohradském metru z produkce naší firmy sloužit také dotykové panelové počítače typu HMI (Human Machine Interface), UIC WTB GATEWAYe, systémy vzdálené diagnostiky IRDS (Intelligence Remote Diagnostic System) a jednotky IOU (Input/Output Unit) pro zpracování vstupních a výstupních signálů řízeného vlaku.

Páteří celé implementace nadřazeného řízení se stala mezivozová komunikace WTB (Wire Train Bus), která tvoří spolu s MVB (Multifunction Vehicle Bus) vlakovou komunikační síť TCN (Train Communication Network). Tento typ komunikace mezi jednotlivými zařízeními železničních vozidel zajišťují velmi sofistikovaná zařízení s názvem UIC GATEWAY. Síť TCN je dále doplněna sítěmi CAN a ETHERNET.

Koncept řízení petrohradského metra byl navržen tak, aby umožňoval řízení až osmivozových jednotek. Koncový zákazník vyžadoval, aby použité nadřazené řízení pracovalo v režimu HOT redundance. Ta umožnuje, že při výpadku řídicího sytému automaticky převezme řízení duplicitní řídicí jednotka, aniž by strojvůdce musel do řízení vozidla jakkoliv zasáhnout.

Velmi nás těší, že zprovozněním petrohradských jednotek metra se ve světě opět potvrdila špičková práce naší technologické firmy.

Welcome
on the right track

Projekční a výrobní činnost se zaměřením na elektrovýzbroj kolejových vozidel